mandag den 19. september 2016

Lunas månekage

I sidste weekend holdt papkusinen navngivning for sin yngste.
Hun ville meget gerne have, at jeg stod for kagen til de mange gæster, og eneste krav var, at der meget gerne måtte indgå en måne, så det passede til Lunas navn.
Jeg har længe leget med tanken om en kage med en måne og en tøjsnor, så det passede perfekt. Den var egentlig udtænkt i 2 etager, men grundet de mange gæster, måtte vi ud i 3. Heldigvis kunne jeg så tyvstjæle lidt inspiration fra den kage jeg lavede til min venindens søn i vinter.
Grundet det ganske fine vejr med høj luftfugtighed, drillede kagen en anelse, men resultatet blev dog alligevel ganske fint.


Kagen er meget børnevenlig - den består af sukkerbrødsbunde med fyld af hhv. hindbær- og lys chokolademousse. Kagen er smurt med IMCB og overtrukket med farvet fondant lige som pynten, dog er månen og babyen lavet i færdigkøbt modelpaste, der tørrer meget hurtigere og hårdere op end fondant tilsat tyllose.
Kanterne på de to nederste lag er royal iceing tyllet med en græstyl.

Kagen vagte stor glæde, men det bedste var, da papkusinen deklarerede at hun nu spiste sit 3. stykke, for smagen er nu det vigtigste for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar