lørdag den 23. april 2016

Konfirmationkage med pasteller

En lidt hurtig konfirmationskage lavet til Nicoline i sidste uge.
Hun ønskede en kage  med pastelfarver, som kunne matche pyntningen af festteltet. Hun havde hertil fundet et par billeder af kager på nettet, som jeg kunne lade mig inspirere af, hvilket resulterede i denne kage:



Kagen er chokoladekage lagt sammen med hvid chokoladecreme med citron og hindbærmousse.
Den er smurt op med IMBC og overtrukket med fondant. Striber, prikker og sløjfe er ligeledes i fondant.

Jeg afprøvede, en for mig, ny fondant fra engelske Renshaw på denne kage.
Den smager sødt, men er ikke overvældende i smagen, og så er den fantastik at arbejde med for mig, da den ikke har tendens til at klistre, som andre mærker pga. mine forholdsvis varme hænder .
Den kan helt klart anbefales - dog skal man være opmærksom på, at den ikke egner sig til at modellere med, heller ikke ved at tilsætte tyllose. Sløjfen er derfor lavet af fondant fra Wilton, som arbejder fint sammen med tyllosen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar