lørdag den 30. januar 2016

Silas' navngivningskage

Min veninde holdt i dag navngivning for sin søn, og jeg har for læge siden lovet at lave kagen - lige som jeg for knap to år siden gjorde det for søster Nana.
Der var ønske om at inddrage symbolikken fra hans navne, så den skulle lige kringles for at få det til at gå op.
Resultatet blev denne kage i 3 etager:

 
Bunden blev grøn og pyntet med træer, da Silas betyder "fra skoven". De øverste lag blev himlen med en sovende dreng på månen sammen med en lille Thors hammer, symboliserende hans mellemnavn.
Pynten er skåret  af halv flowerpaste - halv fondant, hvor jeg har bestræbt mig på at får et udtryk, som stilmæssigt minder papirklip. Hammeren er malet med en søl fødevarefarve.
Kagerne er en kraft og ikke så sød chokoladekage lagt sammen med skovbær- og limemousse. Kagen er smurt op med en chokoladeganache 1:1 og overtrukket med fondant inden pyntningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar