fredag den 23. januar 2015

The Incredible Hulk & Thomas Tog

Det er snart blevet en tradition, at jeg hjælper en af mine kollegaer med et par kager til hendes drenges fødselsdag - og i denne weekend bliver de fire år.
Igen i år er der lavet to kager - en til familien og en til børnefødselsdagen. Som sidste år er der igen taget udgangspunkt i noget af det, drengene kan lide  - og det er to helt forskellige universer.

Den første kage er med The Incredible Hulk, som de ynder at lege. Jeg tjekkede lidt nogle kager på nettet, men mange af dem var med modellerede hænder og figurer, og det var der ikke lige tid til i min kalender, så jeg endte ud i min tilbagevendende metode, hvilket resulterede i denne meget grønne kage, som absolut ikke er særlig barnlig.


Kagen er lavet af kakaobunde lagt sammen med jordbær/rabarbermousse  og en hvid chokoladeganache med citron.
Den er smurt op med IMBC og overtrukket med indfarvet fondant.
Ansigtet er ligeledes udført i fondant ud fra et billede fra nettet - kanter og dybde er fremhævet med div. modelleringsværktøjer og skyggerne er penslet med en mørkegrøn pulverfarve.

Den anden kage blev udført på samme måde. Denne gang med Thomas Tog, da jeg desværre ikke lige kunne finde noget brugbart materiale på lige det tog i serien, som drengen bedst kan lide, men mon ikke det går...?


Denne kage består af sukkerbrødsbunde igen lagt sammen med jordbær/rabarbermoussen og en chokolade og nougat creme.
Igen smurt op med IMBC og overtrukket med fondant.
For at give den lidt mere farve lavede jeg den grønne kant med mariehøns og et par blomster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar